Kalkmalerierne, der udfylder skibets østfag, er fra o. 1550. Dommedagsmotivet, der her er delt på to halvkapper, var et af de mest yndede motiver i gotisk kalkmaleri. Den dømmende Kristus sidder på regnbuen. Han har glorie. Over glorien sidder en due - Helligånden. Kappen er åbentstående, så man - i hvert fald burde kunne se mærket efter spydstikket i siden. Jævnfør andre fremstillinger af motivet.
Når spydstikket ikke kan ses, skyldes det måske senere restaureringer. Kirken fik først varme i 1880 i form af en kakkelovn. Den sodede hvælvingerne så meget, at Nationalmuseets konservator i 1929 mente, det måtte være danmarksrekord. Siden er kalkmalerierne blevet restaureret et par gange.
Naglegabene ses i hænderne, der er bredt velsignende ud, og i fødderne, der hviler på jordkuglen. Til venstre for Kristus ses nådens lilje og til højre dommens sværd. En basunblæsende engel ses på hver side af ham foruden to mindre englehoveder.
Forneden til venstre ses Maria, der går i forbøn for de mennesker, der nu skal dømmes. Hun står med nøgne bryster og holder sit højre bryst frem mod ham. Det er et udtryk for forbønnen, idet hun derved minder sin søn om, at han selv har været afhængig af andre, da han diede dette bryst, og nu er andre afhængig af ham.
Ovenover Kristus og over liljen og sværdet ses Gud Fader i sin himmel. Også han sidder med jordkuglen som et rigsæble. Han er omgivet af hellige personer.